Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu.

29 lutego 2024 r. w Przedszkolu nr 4 w Wołowie odbyła się szkoleniowa rada pedagogiczna na temat Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu.

Została poprowadzona przez doradców metodycznych z Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Wołowie: panie D. Haller i D. Głuszczyńską.

Podczas szkolenia omówione zostały następujące zagadnienia:

  1. Podstawa prawna – Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 (wcześniej z 2016, 2017)
  2.  Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, a zapisy w statucie.
  3. Na czym polega i jak ma cel pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu.
  4. Przyczyny potrzeby objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
  5. Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  6. Dopuszczalne ilości dzieci w grupach w poszczególnych formach zajęć.
  7. Zadania nauczycieli i specjalistów pracujących w przedszkolu.
  8. Co należy zrobić, gdy rodzice dostarczą do przedszkola orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? (zadania DYREKTORA i NAUCZYCIELI).
  9. Zadania zespołu do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  10.  Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)- co powinien zawierać?
  11. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU)?- co powinna zawierać?
  12.  PRZYKŁADY DOKUMENTÓW:
  13. IPET,
  14. WOPFU,
  15. KIPU karta dziecka w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  16. teczka osobowa dziecka,
  17. zarządzenie dyrektora o powołaniu zespołu,
  18. zawiadomienie rodziców o spotkaniu zespołu.

13. Specyficzne trudności w uczeniu się- kilka wskazówek.

W szkoleniu wzięło udział 12 nauczycieli.

Doradcy dziękują wszystkim za wspólny czas, przyjazną atmosferę i możliwość wymiany doświadczeń.

                                                                                            Doradcy metodyczni

                                                                              Danuta Haller i Dagmara Głuszczyńska

Foto galeria:

Nauczyciele podczas szkolenia

Pokój, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Przed nimi prowadzące spotkanie.