Kodowania na dywanie

20 lutego 2023 r. w Samorządowym Przedszkolu nr 1 w Brzegu Dolnym odbyły się zajęcia otwarte dla zainteresowanych nauczycieli w zakresie „Kodowania na dywanie przeprowadzone przez nauczycieli ubiegających się o kolejny stopień awansu zawodowego – Panią Monikę Szczypel oraz Milenę Grad. Zajęcia odbyły się przy współpracy z Powiatowym Centrum Edukacji i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Wołowie i doradcami metodycznymi wychowania przedszkolnego Panią Dagmarą Głuszczyńską i matematyki Panią Iwoną Pisching.

Głównym celem zajęć było wzbogacanie pracy dydaktyczno – wychowawczej w znajdujące się w placówce pomoce, rozwijanie logicznego myślenia i zdolności matematycznych, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, doskonalenie umiejętności współdziałania w zespołach, odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności, kształtowanie umiejętności społecznych i kompetencji miękkich.

Nauczycielki do przeprowadzenia lekcji wykorzystały wiedzę ze szkolenia „Kodowanie na dywanie” przeprowadzonego przez doradców metodycznych, w którym wcześniej uczestniczyły.

Dzieci świetnie sobie radziły z kubeczkami, odwzorowywały wieżę zbudowaną przez nauczycielkę, a później mogły same użyć wyobraźni i kreatywności i zbudować swoją budowlę, po czym opowiedzieć reszcie co to jest. Były ćwiczenia indywidualne oraz grupowe. Dzieci uczyły się współpracy i kompromisu. Tańczyły, śpiewały, kodowały, a to wszystko w ciepłej atmosferze i z uśmiechem na buzi.

Doradca metodyczny wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej
Dagmara Głuszczyńska

Doradca metodyczny z matematyki i informatyki
Iwona Pisching

Foto galeria:

Budujemy własną wieżę – jesteśmy kreatywni. 

Dzieci siedzą przy dwóch stolikach na krzesełkach. Przy jednym i drugim stoliku stoi Pani. Nachylają się i tłumaczą coś dzieciom.

Zabawy na dywanie z kubeczkami. 

Dzieci siedzą na dywanie w kółku. Pomiędzy nimi siedzą również dwie Panie. Przed każdym dzieckiem stoi zestaw 6 kolorowych kubeczków. Dzieci budują wieżę, na wzór wieży zbudowanej przez nauczycielkę.

Nasze pierwsze kroki z kodowaniem – myszka szuka drogi do domu. 

Dzieci i Panie siedzą na dywanie. Przed nimi leży mata do kodowania, na macie dwa szare kubeczki i myszka zrobiona z kartonu.

Tańczymy, śpiewamy, szukamy kubeczkowej pary.