EEG-BIOFEEDBACK

W Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Wołowie stosowana jest nowoczesna metoda treningu pracy mózgu. Została ona opracowana przez naukowców z ośrodka szkolenia astronautów w NASA w USA i stosowana jest z powodzeniem w USA i Europie. Metoda ta pozwala zwiększyć szybkość myślenia, kreatywność i pamięć o 25-30%, poprawia nastrój i samoocenę, polepsza sen.

Pracownia wykorzystuje EEG Biofeedback w terapii jako  metodę ustalania harmonii czynności fal mózgowych na zasadzie bioregulacji i samouczenia się mózgu , traktowaną jako formą treningową poprzez  wideozabawę. Metodę tę stosuje się dla doskonalenia zdrowia, pokonywania trudności w uczeniu się, wspierania przy intensywnej nauce i pracy oraz wspomaganiu leczenia zaburzeń i chorób psychosomatycznych.

Elastyczność programu Infiniti pozwala na prowadzenie treningu z niezwykłą skutecznością. Dotyczy to zarówno obszernej, multimedialnej biblioteki dźwięków (midi, mp3, wav), gier i animacji (avi), obrazów (bmp, jpeg), wykorzystania dowolnego DVD (np. z filmem relaksacyjnym, muzyką, czy bajką dla dzieci), jak również dostosowania ekranów, możliwości rozbudowy sprzętu o dodatkowe urządzenia np. TeleInfiniti, a także funkcje przesyłania danych (Karta Flash pozwalająca na zapisywanie sesji nawet poza gabinetem).


WSKAZANIA DLA DOROSŁYCH:

  • problemy z pamięcią i koncentracją
  • problemy z planowaniem i skupieniem
  • mała odporność na stres
  • padaczka
  • zaburzenia samooceny, depresja, zaburzenia lękowe
  • w terapii tików i zespołu Touretta
  • w zaburzeniach przyjmowania pokarmów (bulimia, anoreksja)
  • terapia uzależnień (alkoholizm, narkomania, hazard)
  • treningi wskazane są również dla osób zdrowych, których praca wymaga skupienia, szybkich prawidłowych decyzji lub gdy powoduje długotrwały stres (biznes, kontrolerzy, służby mundurowe, służba zdrowia, lotnictwo, nauczyciele, sportowcy)


WSKAZANIA DLA DZIECI :

  • zaburzenia pamięci i koncentracji uwagi
  • poprawa szybkości uczenia się
  • nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD)
  • problemy szkolne
  • dysleksja, dysortografii
  • trema, reakcje stresowe, agresja
  • chęć poprawy wyników w dziedzinach wymagających koncentracji (sport, muzyka)