Szkoleniowa rada pedagogiczna “Kodowanie na dywanie”

22 września 2022 r. w Przedszkolu przy Szkole Podstawowej nr 2 odbyła się rada szkoleniowa „Kodowanie na dywanie”, w której uczestniczyło 13 nauczycieli.

Dzięki uczestnictwu w szkoleniu nauczyciele dowiedzieli się:

  • jakie korzyści niesie za sobą nauka kodowania.
  • jak i od czego zacząć naukę kodowania w przedszkolu.
  • jak rozwijać logiczne myślenie poprzez proste i lubiane zabawy.
  • jak poznać sposoby zorganizowania i przygotowania narzędzi, dopasowując je do  odpowiedniej   grupy wiekowej i rodzaju zajęć.
  • jak wplatać kodowanie do zajęć o różnej tematyce i z zakresu różnych edukacji.
  • otrzymali gotowe materiały do przeprowadzenia ciekawych zajęć.

Umiejętności logicznego myślenia i pracy w zespole, a także kreatywność to  cechy bardzo pożądane w dorosłym życiu. Aby człowiek został w nie wyposażony, należy rozpocząć pracę już w przedszkolu. Możliwości takie stwarza zabawa zawierająca elementy kodowania (mata, kolorowe kubeczki, różne pomoce zachęcają dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajęciach i rozwijania się). Kodowanie jest jednym z elementów procesu programowania, przetwarzaniem informacji na kod, sekwencją poleceń prowadzących do rozwiązania danego problemu. Okazuje się, że w przedszkolu kodowanie  może stać się efektywną i bardzo lubianą zabawą, która wspiera rozwój  dziecka, przygotowując je do osiągnięcia dojrzałości szkolnej i dalszych  sukcesów w życiu.

Galeria zdjęć:

Szkoleniowa rada pedagogiczna “Kodowanie na dywanie”

Na zdjęciu widoczny prowadzący szkolenie oraz nauczyciele uczestniczący w spotkaniu. Prowadzący wyjaśnia nauczycielom aktywności kodowania. Widoczna jest mata, kubeczki oraz inne pomoce.
Na zdjęciu widoczny prowadzący szkolenie oraz nauczyciele uczestniczący w spotkaniu. Prowadzący wyjaśnia nauczycielom aktywności kodowania. Widoczna jest mata, kubeczki oraz inne pomoce.
Na zdjęciu widoczny prowadzący szkolenie oraz nauczyciele uczestniczący w spotkaniu. Prowadzący wyjaśnia nauczycielom aktywności kodowania. Widoczna jest mata, kubeczki oraz inne pomoce.
Na zdjęciu widoczny prowadzący szkolenie oraz nauczyciele uczestniczący w spotkaniu. Prowadzący wyjaśnia nauczycielom aktywności kodowania. Widoczna jest mata, kubeczki oraz inne pomoce.
Na zdjęciu widoczny prowadzący szkolenie oraz nauczyciele uczestniczący w spotkaniu. Prowadzący wyjaśnia nauczycielom aktywności kodowania. Widoczna jest mata, kubeczki oraz inne pomoce.
Na zdjęciu widoczny prowadzący szkolenie oraz nauczyciele uczestniczący w spotkaniu. Prowadzący wyjaśnia nauczycielom aktywności kodowania. Widoczna jest mata, kubeczki oraz inne pomoce.
Na zdjęciu widoczny prowadzący szkolenie oraz nauczyciele uczestniczący w spotkaniu. Prowadzący wyjaśnia nauczycielom aktywności kodowania. Widoczna jest mata, kubeczki oraz inne pomoce.