Sprawozdanie z lekcji otwartej „Mierzenie długości”

22 lutego 2022 roku w Szkole Podstawowej nr 2 w Wołowie odbyła się lekcja otwarta przeprowadzona przez nauczyciela matematyki Pana Sławomira Ponichterę. W zajęciach uczestniczył doradca metodyczny nauczania matematyki i informatyki Pani Iwona Pisching, dyrektor szkoły Pani Małgorzata Grzeczkowicz-Mandat oraz chętni nauczyciele matematyki. Lekcja przeprowadzona była w klasie IV. Temat przeprowadzonej lekcji brzmiał: „Mierzenie długości”. Lekcja rozpoczęła się przywitaniem uczniów i nauczycieli oraz podaniem celów, zaplanowanych na dzisiejsze zajęcia. Dla nauczycieli: wzbogacanie pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczycieli o nowe środki przekazu informacji, wykorzystanie narzędzi cyfrowych na lekcji, indywidualizacja pracy na lekcji, udzielanie wsparcia w rozwiązywaniu problemów nauczycieli bezpośrednio przy warsztacie pracy. Dla ucznia natomiast: używanie ze zrozumieniem jednostek długości, porównywanie długości odcinków. Lekcja przebiegła w miłej i przyjaznej atmosferze, widać panujące dobre relacje między uczniami i nauczycielami. Uczniowie chętnie się zgłaszali, odpowiadali, podchodzili do tablicy rozwiązywać zadania, mierzyli długość i szerokość klasy za pomocą różnych przyrządów. Chętnie opowiadali z jakimi rodzajami miar mieli styczność. Nauczyciele, którzy byli obecni na zajęciach wyrazili swoją opinię o formach i metodach pracy oraz ciekawym pomyśle na lekcję. Wymiana doświadczeń wśród nauczycieli jest wskazana i owocuje podwyższeniem poziomu nauczania.

 Przyrządy, które zostały użyte na lekcji do mierzenia

Na zdjęciu widoczna linijka duża używana do mierzenia długości odcinków na tablicy, linijka mała używana do mierzenia odcinków w zeszycie, metr krawiecki oraz koła miernicze.

 Nauczyciel prowadzący lekcję

Na zdjęciu widoczny nauczyciel oraz uczniowie siedzący w ławkach i słuchający jak nauczyciel tłumaczy zamianę jednostek. W tle tablica, na której nauczyciel zapisuje zadania.