Prawa dziecka, prawa człowieka, wartości uniwersalne. Poznajemy sylwetki Polaków- Janusz Korczak- przyjacielem dzieci. Powiedz „NIE !”przemocy- biała wstążka

17 grudnia 2021 roku w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego  w Starym Wołowie odbyła się lekcja otwarta. Została przygotowana we współpracy szkoły z PCE i PPP w Wołowie – doradcą metodycznym nauczania języka polskiego Danutą Haller.      

Zajęcia z uczniami klas: IV i V poprowadziły mama z córką czyli pani Teresa Petryszak – pedagog szkolny wraz z panią Moniką Bocheńską – nauczycielem historii i języka polskiego. Dzieci obejrzały prezentację multimedialną o wybitnym pedagogu, rozwiązały rebus i krzyżówkę, rozmawiały na temat praw dzieci i człowieka. Każdy uczestnik miał przypiętą do bluzeczki BIAŁĄ WSTĄŻKĘ. Był to akcent solidaryzowania się z akcją w walce z przemocą. Również uczniowie wykonali wcześniej prace plastyczne oraz gazetkę, które wyrażają ich stanowisko w sprawie mówienia stanowczego „NIE!”PRZEMOCY. Przy gazetce spędzili część zajęć poświęconych podsumowaniu spotkania.

Lekcja ta, to wartość dla dzieci i nauczycieli, stanowi bowiem dla tych drugich narzędzie do pracy w swoich szkołach. Zadowoleni uczestnicy i wzbogaceni o nową porcję wiedzy zrobili sobie wspólne zdjęcia.

Dziękuję Pani Dyrektor Magdalenie Drzazdze, Paniom: Monice i Teresie za możliwość uczestnictwa w zajęciach na tak wysokim poziomie merytorycznym. Dzieciakom gratuluję aktywności i TAKICH NAUCZYCIELI. Uczestniczącym w lekcji nauczycielom dziękuję za obecność i wspólną  dyskusję oraz dzielenie się wiedzą.

  Danuta Haller- doradca metodyczny nauczania języka polskiego w PCE i PPP w Wołowie

Foto galeria:

  1. Informacja o celu lekcji. Wyjaśnienie symbolu „Białej wstążki”
Sala lekcyjna podczas zajęć. Dwie prowadzące i dzieci siedzące w ławkach.

2. Prawa dziecka, prawa człowieka. Zapoznanie uczniów ze słowem „Przemoc”.

Sala lekcyjna podczas zajęć. Dwie prowadzące i dzieci siedzące w ławkach. Jedna z nauczycielek trzyma koszyk w ręku.

3. Aktywność uczniów. Wyjaśnienie słowa „przemoc” oraz podawanie przykładów stosowania przemocy rówieśniczej i nie tylko.

Sala lekcyjna. Uczniowie siedzą w ławkach. Jeden z uczniów podnosi do góry rękę.

4. Uczniowie rozwiązują rebus, którego hasłem jest  „JANUSZ KORCZAK”

Sala lekcyjna. Nauczycielka ma uniesione ręce i trzyma kartkę z rebusem do wykonania.

5. Prace wykonane przez uczniów, którzy w ten sposób przygotowali się do lekcji o przemocy. Prezentacja swoich prac.

Korytarz szkolny. Grupa dzieci z nauczycielami. Dzieci unoszą do góry swoje prace plastyczne.

6. Każdy uczeń czyta oraz komentuje prezentowane hasło.

Korytarz szkolny. Grupa dzieci z nauczycielem. Dzieci unoszą do góry swoje prace plastyczne.