Bezpieczeństwo w sieci. Niebezpieczne sieciaki. Hejter poszukiwany!

                     

09 listopada 2023 r. w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego odbyła się druga część zajęć otwartych w klasach IV i III  z cyklu Bezpieczeństwo w sieci.

Przygotowano ją we współpracy szkoły z PCE i PPP w Wołowie, doradcami metodycznymi D. Haller i R. Kmicińską, które prowadziły zajęcia.

Głównym celem lekcji było nabycie umiejętności redagowania listu gończego w celu złapania i ukarania przestępcy poruszającego się w sieci. Przede wszystkim uczestnicy mieli zrozumieć, co oznacza poszanowanie godności drugiego człowieka, nabyć umiejętności radzenia sobie z problemem hejtu oraz niestosownych zachowań w internecie. Pracowali w parach metodą przekładu intersemiotycznego.

Uczniowie nabyli umiejętności redagowania listu gończego, w którym uwzględnili elementy konieczne dla tej formy. Wszyscy świetnie się bawili, a obecni nauczyciele wspierali dzieci podczas niełatwej pracy redakcyjno-plastycznej.

    Po odbytej lekcji przeprowadzono warsztaty merytoryczne. Dla uczestniczących w spotkaniu nauczycieli celem nadrzędnym było ukazanie roli notatek graficznych oraz kart pracy jako jednej z aktywizujących metod w zróżnicowanym zespole klasowym. Duży nacisk położono na rolę pracy w parach i zespole trzyosobowym. Wzbogacono warsztat nauczyciela o nowe pomysły podczas wdrażania dzieci do zachowywania zasad bezpieczeństwa.

W zajęciach otwartych wzięło udział 7 nauczycieli, w warsztatach merytorycznych również 7. W większości były to nauczycielki, które są na drodze awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego.

Doradcy dziękują wszystkim za wspólny czas i możliwość wymiany doświadczeń.

Przebieg zajęć jest widoczny na filmiku, zapraszamy do obejrzenia.

                                  doradcy metodycy metodyczni: Danutą Haller i Regina Kmicińska

foto galeria:

  1. „Kogo będziemy poszukiwać”- temat zajęć.
Sala lekcyjna. Na środku prowadząca, w ławkach siedzą uczniowie

2. Zasady redagowania listu gończego.

Sala lekcyjna. Przed białą tablica prowadząca, w ławkach siedzą uczniowie.

3. Nasze listy gończe.

Sala lekcyjna. Na środku uczniowie przed białą zapisana tablicą.

4. Wystawa „Sieciak poszukiwany”- listy gończe.

Korytarz szkolny. Korkowa tablica, na której zawieszono kolorowe kartki z rysunkami i tekstem pisanym.

5. Nasze listy gończe- ćwiczenie.

Sala lekcyjna. Przy stoliku siedzą dziewczynka i chłopiec. Na pulpicie kartka z czarna postacią.