Jak pracować ze zróżnicowaną klasą czyli krok do edukacji włączającej

21 marca 2023 roku w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Starym Wołowie odbyło sięszkolenie rady pedagogicznej, które poprowadzili doradcy metodyczni Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Wołowie: Danuta Haller i Iwona Pisching.

   Podczas spotkania zostały przedstawione nauczycielom treści dotyczące pracy w zróżnicowanym zespole klasowym, czyli wprowadzono uczestników w tematykę edukacji włączającej.

Zakres merytoryczny dzisiejszego doskonalenia nauczycieli dotyczył edukacji włączającej jako obszaru kształcenia, który od 2023/2024 roku formalnie wejdzie do szkól. Edukacja włączająca

zakłada wspólne kształcenie wszystkich uczniów  tzn. zarówno  neurotypowych jak i neuronietypowychw ramach placówki najbliższej miejsca zamieszkania każdego dziecka/ucznia.

     Nauczyciele rozmawiali o tym,  jak organizować proces edukacyjny z uwzględnieniem metod pracy dobieranych adekwatnie do realizowanych celów edukacyjnych i wychowawczych oraz strategii dydaktycznej wspierającej indywidualizację nauczania w zróżnicowanej grupie;

Rozmawialiśmy o tym jak tworzyć warunki sprzyjające aklimatyzacji uczniów.

   Celem szkolenia było utrwalenie wiedzy uczestników w zakresie pracy z klasą zróżnicowaną, rozpoznawanie potrzeb, możliwości i motywacji uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb oraz wykorzystywania indywidualnego potencjału uczniów w kształceniu zróżnicowanym.

            Ze szkolenia skorzystało 16 nauczycieli.

Foto galeria:

Przedstawienie zakresu treści merytorycznych szkolenia „Kto tworzy zróżnicowaną kasę?”

Slajd: białe tło, brązowy napis tematu szkolenia. Po prawej stronie czarny klucz a po prawej grafika domu. Biała tablica na której prowadząca zapisuje cele szkolenia. Stoi ona po jej prawej stronie.

Przedstawienie celów szkolenia.

Wykład osoby prowadzącej szkolenie – narzędzia pracy w zróżnicowanej klasie.

Sala szkolna, przy stolikach siedzą nauczyciele. Za siedzącymi osobami , regały.

Nauczyciele podczas prezentowanych treści szkoleniowych.

Sala szkolna, przy stolikach siedzą nauczyciele. Na ścianie ekran z prezentacją. Przy stole, z przodu siedzi prowadząca, ma przed sobą otwartego laptopa.

Słuchacze podczas szkolenia- warsztaty.

Sala szkolna, przy stolikach siedzą nauczyciele. Na ścianie biała tablica informacyjna. Na ścianie z przodu ekran z prezentacją.

Materiał  ćwiczeniowy – uczniowie w mojej zróżnicowanej klasie.

Kartka z zadaniami  dla nauczyciela – uczniowie w mojej zróżnicowanej klasie

Materiał szkoleniowy „Metody i formy pracy.

Białe kartki z czarnym zapisem