Wykorzystanie wirtualnej tablicy Padlet w edukacji

09 listopada 2022 roku w Powiatowym Centrum Edukacji i Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej w Wołowie odbyło sięszkolenie dla nauczycieli powiatu wołowskiego, które poprowadzili doradcy metodyczni Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Wołowie: Iwona Pisching i  Danuta Haller.
Podczas spotkania zostały przedstawione nauczycielom treści dotyczące Padleta –  wirtualnej tablicy inaczej zwanej „papierem w Internecie”. Umiejętność gromadzenia, a potem przetwarzania, wykorzystania i zastosowania informacji w celu rozwiązania jakiegoś problemu jest uważana za jedną z kluczowych, najważniejszych ludzkich kompetencji epoki cyfrowej. Padlet jest narzędziem, za pomocą którego można uporządkować informacje na określony temat. To rodzaj wirtualnej „ściany”, na której można zawieszać adresy stron internetowych, obrazki, zdjęcia (także te wprost z kamery). Narzędzie to może być wykorzystane jako: tablica z wiadomościami, miejsce do dyskusji, szybkie uzyskanie odpowiedzi na pytanie (ankieta, ewaluacja), burza mózgów, informacja zwrotna dla uczniów.
Celem dzisiejszego szkolenia było właśnie wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności na temat tworzenia oraz korzystania z Padleta. Każdy uczestnik warsztatów założył konto i stworzył wirtualną tablicę Padlet, potrafi profesjonalnie przygotować materiały i zamieścić je  na tablicy, a następnie udostępnić go uczniom i nauczycielom. Doradcy metodyczni udostępnili uczestnikom swoją wirtualną tablicę. Doradcy zaprezentowali dwa główne Padlety: dla uczniów klas ósmych zdających egzamin z matematyk i dla uczniów klas ósmych zdających egzamin z języka polskiego, które udostępnili obecnym na szkoleniu nauczycielom.
Ze szkolenia skorzystało 16 nauczycieli powiatu wołowskiego, w większości byli to matematycy i poloniści, ale również panie z edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele historii, doradztwa zawodowego, bibliotekarz.

Doradcy metodyczni: Danuta Haller, Iwona Pisching

Foto galeria:

  1. Przedstawienie zakresu treści merytorycznych szkolenia
Sala szkoleniowa, przy stoliku siedzi prowadząca, ma przed sobą otwartego laptopa. Za nią, na ścianie ekran z prezentacją. Po prawej stronie, w rogu stoi biała tablica.

2. Wykład osoby prowadzącej szkolenie

Sala szkoleniowa, przy stolikach siedzą nauczyciele. Na ścianie ekran z prezentacją. Przed siedzącymi osobami siedzi kobieta prowadząca szkolenie. Po prawej stronie, w rogu stoi biała tablica.

3. Nauczyciele podczas prezentowanych treści szkoleniowych

Sala szkoleniowa, przy stolikach siedzą nauczyciele. Na ścianie ekran z prezentacją. Przy stole, z przodu siedzi prowadząca, ma przed sobą otwartego laptopa.

4. Słuchacze podczas szkolenia- warsztaty

Sala szkoleniowa, przy stolikach siedzą nauczyciele, maja przed sobą laptopy. Na ścianie biała tablica informacyjna..

5. Warsztaty- tworzenie Padleta

Sala szkoleniowa, przy stolikach siedzą nauczyciele i mają przed  sobą otwarte laptopy.Za nimi duże okna.

6. Warsztaty- udostępnianie wirtualnej tablicy

Sala szkoleniowa, przy stolikach siedzą nauczyciele i mają przed  sobą otwarte laptopy.Za nimi duże okna.

7. Warsztaty- udostępnianie wirtualnej tablicy

Sala szkoleniowa, przy stolikach siedzą nauczyciele i mają przed  sobą otwarte laptopy .Za nimi duże okna.

8. Warsztaty- udostępnianie wirtualnej tablicy

Sala szkoleniowa, przy stoliku siedzą prowadząca i nauczyciel, mają przed  sobą otwarte laptopy.Za nimi duże okna. Jedna z pań coś tłumaczy